Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

České dráhy, děkuji!

Navzdory hloupé a navoněné „svatební“ reklamě, která jistě stála ČD zcela zbytečně hodně peněz a běžných cestujících se netýká, se vlakům a železniční dopravě vyhýbám. Přesto jsem nedávno jel z Hradce Králové do Havlíčkova Brodu.

Z hlavního nádraží vlak vyjel přesně. Zato v Sadové na přestupu jsem si připadal jako v knížce Tři muži ve člunu, kterou skvěle napsal Jerome Klapka Jerome. Nikdo si nebyl moc jistý, kam který vlak právě jede. Nakonec jsem se kupodivu trefil a vesele pokračoval směr Havlobrod. Přesně do doby, než nám průvodčí sdělil, že bude výluka na trati. Ze Žďárce u Skutče do Ždírce nad Doubravou.

Vrátil jsem se do dob školních výletů. Postupně jsme se seřadili a odpochodovali z vláčku do přistaveného autobusu. Pan průvodčí si nás přepočítal a dal řidiči pokyn k odjezdu. Projížděli jsme vesničky s malebnými názvy jako Pokřikov, Vojtěchov, Mrákotín, Vítanov. Babka přede mnou opatrovala v nůši živou husu, další mi nabízela „kus buchty“. Jako za starejch poctivejch časů…

V Ždírci jsme opět přesedli na vlak a pokračovali přes Rozsochatec a další místa do Havlíčkova Brodu. Kouknout na hodiny, zda jsme přijeli včas, jsem už odvahu nenašel. Místní nádraží je v rekonstrukci a je hodně odpudivé. Takže raději rychle směr blázinec! Jenže kudy? Nakonec jsem se doptal, ale přesto zabloudil. Špacíroval jsem podél řeky a záhy nevěděl, kudy dál. Zastavil jsem místní ženu. „Raději půjdu kousek s váma,“ nabídla se, když viděla bezradného prosťáčka. Tak jsme šli, povídali si a já jí pomohl vytlačit kárku po strmé ulici nahoru. To už jsme stáli před nemocnicí. Paní odbočila doprava ke hřbitovu, já doleva.

Pavilony jsou pěkně umístěné v parku na stráni a s podzimním barevným listím tvoří velice malebnou a uklidňující kulisu. Navštívil jsem kamaráda z gymplu, který tam už mnoho let praktikuje, a odpoledne se vydal zpátky. Vlak měl zpoždění, tak jsem bloumal po nádražní hale a nečekaně objevil police s knihami. Cedulka popisovala, že si mohu jakoukoliv knížku vzít, na konci cesty ji vrátit, nebo si ji odnést domů a v klidu dočíst – cokoliv. Všechny byly označeny samolepkou Kniha do vlaku a tahle nabídka mě velice potěšila!

Vybral jsem si knihu Tygře, tygře - memoáry od Margaux Fragosové, která popisuje, jak polidštila pedofila. Začetl jsem se, což vlak na rozdíl od autobusu umožňuje. Jenže nás zas čekala výluka ze Ždírce nad Doubravou do Žďárce u Skutče. Nakonec jsme opět přestoupili do vlaku a dojeli do Sadové. Přeskočil jsem do vlaku na Hradec Králové, což už je jen kousek cesty. Jenže po několika minutách jsme zůstali stát v poli a vypadalo to na dlouho.

„Je porucha signalizace na trati,“ oznámila sympatická průvodčí. Naštěstí jsem měl v ruce „knihu do vlaku“. Na trati jsme stáli přes hodinu. Průvodčí mě pravidelně informovala, jak to vypadá s opravou a já se jí svěřil, že jsem snad už deset let nejel vlakem.

„A dalších deset nepojedete, že?“ zeptala se lehce ironicky a zcela neprofesionálně.     

Sám však nevím. Kde člověk zažije tolik dobrodružství a nečekaných překvapení jako při cestování s ČD…

Autor: Milan Lajdar | sobota 7.11.2015 10:26 | karma článku: 34,32 | přečteno: 4438x
  • Další články autora

Milan Lajdar

Předvánoční předsevzetí

Občas podlehnu tlaku okolí, situace či nabídky a udělám něco, co ve skutečnosti ani učinit nechci. Proto jsem vše sepsal, abych předvánočnímu času podléhal jen minimálně nebo vůbec.

13.11.2018 v 15:13 | Karma: 8,52 | Přečteno: 321x | Diskuse| Společnost

Milan Lajdar

Nic není v Čechách zbytečnějšího než senát

Tolik humbuku a povyku pro nic. Senát byl hloupost ještě dřív než vůbec vznikl. Sice slyším trapné úvahy o horní a dolní komoře, ale nejsme Amerika, ani antický Řím.

14.10.2018 v 16:09 | Karma: 47,08 | Přečteno: 7483x | Diskuse| Politika

Milan Lajdar

Blboun evropský (česká varianta) – 3. část

Jak je v Čechách pravidlem, leccos je úmyslně nohama vzhůru, takže domácí poddruh – blboun sociální není v pravém slova smyslu hloupý, neschopný a ohrožující druh, ale je naopak rozbujelý, parazitický a nepokrytě vyčůraný.

6.8.2018 v 6:15 | Karma: 23,59 | Přečteno: 615x | Diskuse| Občanské aktivity

Milan Lajdar

Blboun evropský (česká varianta) – 2. část

V první části jsme zmapovali několik typických poddruhů blbouna evropského, který se rozšířil zejména po sjednocení Evropy a zrušení hranic. Využil nové reality a zatím úspěšně prosperuje zejména v Bruselu a okolních státech.

1.8.2018 v 13:08 | Karma: 29,50 | Přečteno: 636x | Diskuse| Občanské aktivity

Milan Lajdar

Blboun evropský – 1. část

Sice původní druh, který však léty ztratil veškeré obranné instinkty. Vyskytuje se po celé Evropě, kde jsou jeho typické poddruhy: například blboun bruselský, blboun španělský, blboun německý (přezdívaný Merkelová) apod.

30.7.2018 v 10:15 | Karma: 36,99 | Přečteno: 1420x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 235
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1532x
Lehce zapšklý optimista...

Seznam rubrik