České dráhy, děkuji!

Navzdory hloupé a navoněné „svatební“ reklamě, která jistě stála ČD zcela zbytečně hodně peněz a běžných cestujících se netýká, se vlakům a železniční dopravě vyhýbám. Přesto jsem nedávno jel z Hradce Králové do Havlíčkova Brodu.

Z hlavního nádraží vlak vyjel přesně. Zato v Sadové na přestupu jsem si připadal jako v knížce Tři muži ve člunu, kterou skvěle napsal Jerome Klapka Jerome. Nikdo si nebyl moc jistý, kam který vlak právě jede. Nakonec jsem se kupodivu trefil a vesele pokračoval směr Havlobrod. Přesně do doby, než nám průvodčí sdělil, že bude výluka na trati. Ze Žďárce u Skutče do Ždírce nad Doubravou.

Vrátil jsem se do dob školních výletů. Postupně jsme se seřadili a odpochodovali z vláčku do přistaveného autobusu. Pan průvodčí si nás přepočítal a dal řidiči pokyn k odjezdu. Projížděli jsme vesničky s malebnými názvy jako Pokřikov, Vojtěchov, Mrákotín, Vítanov. Babka přede mnou opatrovala v nůši živou husu, další mi nabízela „kus buchty“. Jako za starejch poctivejch časů…

V Ždírci jsme opět přesedli na vlak a pokračovali přes Rozsochatec a další místa do Havlíčkova Brodu. Kouknout na hodiny, zda jsme přijeli včas, jsem už odvahu nenašel. Místní nádraží je v rekonstrukci a je hodně odpudivé. Takže raději rychle směr blázinec! Jenže kudy? Nakonec jsem se doptal, ale přesto zabloudil. Špacíroval jsem podél řeky a záhy nevěděl, kudy dál. Zastavil jsem místní ženu. „Raději půjdu kousek s váma,“ nabídla se, když viděla bezradného prosťáčka. Tak jsme šli, povídali si a já jí pomohl vytlačit kárku po strmé ulici nahoru. To už jsme stáli před nemocnicí. Paní odbočila doprava ke hřbitovu, já doleva.

Pavilony jsou pěkně umístěné v parku na stráni a s podzimním barevným listím tvoří velice malebnou a uklidňující kulisu. Navštívil jsem kamaráda z gymplu, který tam už mnoho let praktikuje, a odpoledne se vydal zpátky. Vlak měl zpoždění, tak jsem bloumal po nádražní hale a nečekaně objevil police s knihami. Cedulka popisovala, že si mohu jakoukoliv knížku vzít, na konci cesty ji vrátit, nebo si ji odnést domů a v klidu dočíst – cokoliv. Všechny byly označeny samolepkou Kniha do vlaku a tahle nabídka mě velice potěšila!

Vybral jsem si knihu Tygře, tygře - memoáry od Margaux Fragosové, která popisuje, jak polidštila pedofila. Začetl jsem se, což vlak na rozdíl od autobusu umožňuje. Jenže nás zas čekala výluka ze Ždírce nad Doubravou do Žďárce u Skutče. Nakonec jsme opět přestoupili do vlaku a dojeli do Sadové. Přeskočil jsem do vlaku na Hradec Králové, což už je jen kousek cesty. Jenže po několika minutách jsme zůstali stát v poli a vypadalo to na dlouho.

„Je porucha signalizace na trati,“ oznámila sympatická průvodčí. Naštěstí jsem měl v ruce „knihu do vlaku“. Na trati jsme stáli přes hodinu. Průvodčí mě pravidelně informovala, jak to vypadá s opravou a já se jí svěřil, že jsem snad už deset let nejel vlakem.

„A dalších deset nepojedete, že?“ zeptala se lehce ironicky a zcela neprofesionálně.

Sám však nevím. Kde člověk zažije tolik dobrodružství a nečekaných překvapení jako při cestování s ČD…

Autor: Milan Lajdar | sobota 7.11.2015 10:26 | karma článku: 34,32 | přečteno: 4438x

Předvánoční předsevzetí

Občas podlehnu tlaku okolí, situace či nabídky a udělám něco, co ve skutečnosti ani učinit nechci. Proto jsem vše sepsal, abych předvánočnímu času podléhal jen minimálně nebo vůbec.

13.11.2018 v 15:13 | Karma: 8,52 | Přečteno: 321x | Diskuse| Společnost

Milan Lajdar

Nic není v Čechách zbytečnějšího než senát

Tolik humbuku a povyku pro nic. Senát byl hloupost ještě dřív než vůbec vznikl. Sice slyším trapné úvahy o horní a dolní komoře, ale nejsme Amerika, ani antický Řím.

14.10.2018 v 16:09 | Karma: 47,08 | Přečteno: 7483x | Diskuse| Politika

Blboun evropský (česká varianta) – 3. část

Jak je v Čechách pravidlem, leccos je úmyslně nohama vzhůru, takže domácí poddruh – blboun sociální není v pravém slova smyslu hloupý, neschopný a ohrožující druh, ale je naopak rozbujelý, parazitický a nepokrytě vyčůraný.

6.8.2018 v 6:15 | Karma: 23,59 | Přečteno: 615x | Diskuse| Občanské aktivity

Blboun evropský (česká varianta) – 2. část

V první části jsme zmapovali několik typických poddruhů blbouna evropského, který se rozšířil zejména po sjednocení Evropy a zrušení hranic. Využil nové reality a zatím úspěšně prosperuje zejména v Bruselu a okolních státech.

1.8.2018 v 13:08 | Karma: 29,50 | Přečteno: 636x | Diskuse| Občanské aktivity

Blboun evropský – 1. část

Sice původní druh, který však léty ztratil veškeré obranné instinkty. Vyskytuje se po celé Evropě, kde jsou jeho typické poddruhy: například blboun bruselský, blboun španělský, blboun německý (přezdívaný Merkelová) apod.

30.7.2018 v 10:15 | Karma: 36,99 | Přečteno: 1420x | Diskuse| Občanské aktivity

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...